LCHF

Jag säger inte att jag är tjock. Men jag har länge känt att jag har några extra kilo som jag så gärna skulle vilja bli av med. Jag tränar regelbundet men inte mycket händer. En annan sak jag har pratat om mycket och sagt att jag vill ändra på är min matlagning, det är så lätt hänt att man lagar samma mat hela tiden, särskilt till matlådorna på jobbet.

Så för en vecka sedan bestämde jag mig för att börja med LCHF dieten. Det står för Low Fat High Carb. Jag har alltså helt tagit bort kolhydrater ur mitt liv och istället för minimjölk och lätt creme fraiche så är det den "vanliga" som åker i maten.
Än så länge går det bra, hade ett grymt SÖTSUG igår men det kommer väl alltid....

Vi va ju till och med bortbjudna i lördags och jag tycker det skulle vara så pinsamt och sitta där och knappt äta, men med den här dieten får du ändå äta mycke, bara plocka bort endel saker och det va ingen som märkte eller tänkte på!

Jag har redan hitta lite goda recept också.



Den här fläskfilen med en slags gorgonzola/svamp sås gjorde jag i lördags, mycket gott om jag får säga det själv =)

Målet är att hålla hårt på det här till min födelsedag, då ska jag äta en väldans massa tårta och annat onyttigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0