Besök hos bm och läkare.


Det känns verkligen som jag börjar kunna lokalerna hos barnmorskemottagningen nu!! Igår va vi där på föräldrautbildning, idag hade jag läkartid 8.30 och tid hos min bm 10.30, imorgon skall vi till en tvillinggrupp vid 13-tiden.
Besöket hos läkaren gick bra, hon är verkligen jättegullig och innan jag knappt han säga hur det kändes så sa hon att det finns inte en chans att jag ska jobba mer, utan (särskilt efter i lördags) nu så är det vila som gäller, vi vill ju ändå att bebisarna stannar inne i några veckor till :) 
Nu ska jag bara få tag på fk oxå...

Det fick bli en fika hos mamma mellan besöken, men sen blev det dags att träffa min gulliga bm. Hon tog inte så mycket prover denna gången utan det skulle vi göra mer nästa gång. Vi lyssnade på skatterna och de verkade må bra <3 Hon kände inte riktigt men hon anade att tv 1 hade vänt sig, igen! Full fart inne i min mage med andra ord =)

Så nu är jag tillbaka på jobbet och börjat städa mitt skrivbord, så konstig känsla!! Jag ska ju inte sluta så det känns inte som sista dagen, å andra sidan ska jag ju inte tillbaka hit på ett bra tag (och när jag kommer tillbaka har vi förhoppningsvis flyttat in i vårt nya hus/kontor). Jag kommer dock inte kunna hålla mig härifrån utan måste få min dos av killsnacket här på jobbet, så om jag lyckas hålla mig ifrån att jobba får jag väl baka till killarna så jag får en anledning att komma hit ofta ;-)

Nu ska jag städa vidare!


Kommentarer
Postat av: johanna- tvillingmamma

Går det bra för dig My? jättefina magbilder i tdigare inlägg. Jag var och besökte mitt jobb igår, jättekul och man saknar atmosfären lite ävn om jag hellre ligger pch pussar på flickorna 24h. Jag har tänkt hoppa in och jobba någon/några helgdagar redan i juni. Utöka plånboken, spara föräldradagar och bara 4-5 timmars jobb, kommer väl längta ihjäl mig efter tjejerna bara.

kramar

2012-05-12 @ 09:17:36
URL: http://www.tvillingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0