Besök hos BM :)


Igår var det alltså dags för besök hos barnmorskan! Det är alltid lika kul att gå dit, just för att man får höra hjärtljuden (jag undrar när man ska inse att det här faktiskt kan gå vägen, är lika nervös varje gång...).

Hon sa i alla fall att det verkade som dom hade väldigt roligt i magen och att det var väldigt livliga barn! :) Det var nästan så att det blev svårt att lyssna på tvilling till högers hjärtljud då h*n ligger långt in och vägrade ligga stilla! Till slut kom vi fram till att tvilling till höger låg på 130 och tvilling till vänster på 140. 

Mitt SF-mått låg på 32 (vilket ungefär motsvarar en "vanlig" graviditet i v 34, 35 något!!), inte konstigt att det börjar kännas i ryggen nu...

Det visade sig att min andra prover inte va superbra, så det blev ordinerat en fika efter besöket och mer järntabletter!

Min bm tyckte väl inte att det var så bra över att jag jobbade, just med tanke på att inte värderna va så bra plus att min rygg är så dålig.....så imorgon ska jag till läkaren så får vi se vad han säger om det.




Kommentarer
Postat av: johanna-blivande tvillingmamma

vilka värden var det mer som inte såg ok ut? Håll ut ett tag till du kommer snart bli sjukskriven eller ska du söka graviditetspenning?

kram!!!!

2012-03-30 @ 09:48:40
URL: http://www.tvillingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0