Det här med att prata graviditet...


Tolka mig inte fel nu, jag tycker verkligen det är underbart att vi ska bli föräldrar! Jag pratar gärna om min graviditet och om mina bebisar, med folk jag känner....

I lördags va vi på inflyttnings/födelsedagsfest till en av Anders kompisar (en härlig singelkille måste jag bara tillägga). Det va en väldigt blandat med folk, allt från yngra killar som va där för att verkligen festa, lite "äldre par", hans grannar och föräldrar...ja en väldig blandning helt enkelt!!
Nu kommer en liten parentes, men måste skriva ngn rad om att ta med sig barn på fester. Om vi ska på middag till några vänner så tycker jag absolut det är okej att ha med barnen, om vi ska på kalas där det är mer barnfamiljer, även där självklart att barnen ska med!! Men varför ta med dom till en sån fest?

Nu till det jag egentligen tänkte skriva om, prata om min graviditet!! Jag vet inte om det är för att man fortfarande är helt "ny" på den här fronten eller så är jag helt enkelt inte en sådan person. Om mina jobbarkompisar frågar mig något tycker jag bara att det är roligt, men inte när man är på fest och med folk man aldrig har träffats!
I lördags hann jag inte ens hälsa på alla innan första tjejen kom fram med sin bebis i famnen och TUSEN frågor! En av de första va bla om vi viste vilket kön det va, vem frågar det så rakt ut?!
Det kanske bara är jag, men även om jag är gravid så pratar jag gärna som "vanligt" när jag är på fest. Känner mig som en riktigt "partydödare" när man står där och pratar magar och illamående! 

Vem vet, man kanske blir likadan?! Men då hoppas jag att jag kan gå tillbaka och läsa det här och hejda mig ;-)





Kommentarer
Postat av: Jossanbergqvist

GUD vad jag håller med dig om detta! Och ännu värre okända som tar på magen och frågar hur man mår och vilka symptom man har osv.. Så ska man stå mitt i skratt och drinkar och rökpauser (för ickegravida) och BARA vilja prata magar o bebisar! Helt sjukt tycker jag! Hela mitt liv kretsar iaf inte runt att vara gravid och jag vill fortfarande höra allt man får höra som

Ickegravid!

2012-03-28 @ 14:41:33
URL: http://Jossanbergqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0