Det blev inte riktigt som planerat....

...utan för en månad sedan snart blev jag MAMMA!!

Därav den dåliga uppdateringen här!

Jag blev sjukskriven på heltid på torsdagen, städade mitt skrivbord och fixade på jobbet, åkte på vår andra föräldrautbildning, åkte hem och gick och la mig...
På natten fick vi åka in till förlossningen...

Jag hinner inte skriva hela historien här, men det var en av tvillingarnas moderkaka som höll på att lossna så det blev akutsnitt!Barnen mådde tack och lov bra, men de var inte så stora (föddes i vecka 29+4). Tjejen var först ut och hon vägde 1,5. Killen kom strax efter, han vägde 1,3 kg. Själv förlorade jag över 5 liter blod och var rätt dålig ett tag.

Men nu är alla "fit for fight" igen och vi mår bra! =)

Lillkillen har haft en lite jobbigare start i livet men har hämtat sig väldigt bra och är snart ikapp storasyster. Vi ligger på neo och blir nog kvar här ett tag (de brukar säga att man får räkna med att stanna tills de är 40 veckor men ofta blir det tidigare). 

Det har varit en pärs det här, men jag hade inte gjort något ogjort för jag har fått världens finaste barn.

Mamma älskar er, Alice och Oscar <3


Kommentarer
Postat av: johanna- tvillingmamma

massor av grattis!! jag blev lite orolig när det var så tyst om dig men tänkte att du tagit en liten paus. tanken slog mig aldrig att dom små skulle komma så tidigt! Tack för att du hörde av dig och tack för grattiset! Stort grattis till era små småttingar, hoppas och håller tummarna att allt får fortsätta gå bra nu så ni kan åka hem fortare än beräknat. Massor av kramar från OSS!

2012-05-24 @ 23:53:00
URL: http://www.tvillingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0