Kaos onsdag!

Det hade jag i onsdags!! Jag skulle ju till sjukhuset och vaccinera Oscar.
Följande hände:
- kommer dit då visade sig att vi fått för liten dos
- börja jaga rätt på mer medicin (som tur va fanns det på apoteket där) så ner och hämta mer
- vänta i 20 minuter medans medicinen blandas
- bara här har jag hunnit vara på sjukhuset i 45 minuter, ensam med två barn som börjar tröttna....
- in och ge honom sprutor, 3 sprutor varav de tog två samtidigt, stackarn blev helt förstörd!!
- samtidigt som han blir superledsen, så blir självklart Alice lika ledsen....
- vänta på sjukhuset EN TIMMA (för att vara säker på att han inte reagerar på den starka medicinen)
- tänk bara tanken, ensam i ett väntrum med två rastlösa barn i en timma!! sådär kul...
- när vi väl va klara va klockan 15.40, barnen brukar äta ngn gång mellan 15.30 och 16.00 så tyckte det kändes onödigt att krångla med mat där utan lättare att ge dom hemma...
- stressa till bilen
- in med två kinkiga barn (som börjar gallskrika såklart), detta brukar alltid försvinna så fort man startar bilen
- in med vang och väska
- in med mig själv och starta bilen
- trodde jag...!! inte ett ljud....
- ringer Anders som är på jobbet och inte vet vad han ska göra...
- ringer pappa som snällt kastar sig i bilen och kommer och räddar mig!!
 
Gissa om jag var i upplösningstillständ då?!
 
Behöver jag säga att torsdagen blev VÄLDIGT lugn?! :) en lång promenad med Karolin fick räcka som aktivitet för oss :)
 
Idag har vi haft lyxen att blivit bjudna på supergod lunch av hemma med ett gäng trevliga mammor och söta barn <3
 
Alice håller nog på att få tänder, så hon har hållt igång, mer eller mindre, sen 4 imorse..behöver jag säga att det är en mycket trött mamma som skriver det här?ska hålla ut en timma till, sen hittar man mig i soffan resten av kvällen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0