Sömn

Jag/vi har blivit väldigt bortskämda med bra nattsömn, vilket vi verkligen uppskattar! Barnen brukar äta sista målet mellan 18.30 och 19, därefter är det läggdags. Vi sitter inte uppe och "vaggar" dem till sömn utan vi går lugnt upp till sängen, lägger ner dom, pussar och säger godnatt. Det som "räddar" vår läggning är helt klart deras sängmobil, den är väldigt populär och uppskattad, så den vrider vi igång och går ut ur rummet. Sen BRUKAR dom ligga och kolla och prata med djuren som snurrar runt för att sen lugnt somna.
Sedan en och en halv månad tillbaka sover de fram till 6 på morgonen! Då tar vi av pyjamasen, byter blöja och äter frukost i vår säng :) när alla är mätta och belåtna ligger vi och pratar en stund, sen har jag lyxen att de brukar somna om en stund (även jag om jag inte har några måsten!) så går vi upp mellan 8 och halv 9 någon gång.
Barnen har aldrig sovit i vår säng (förutom efter morgonmaten då såklart), vilket jag tycker är väldigt skönt. Visst, det är supermysigt att ha dom i sängen men det känns som man behöver kunna sova skönt utan att ligga och trängas 4 pers!

Morgontrötta barn:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0